Mijn woning is met een noodverordening afgesloten, kan ik als eigenaar mijn eigen woning kraken?. woning staat al twee jaar leeg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Nou als jij echt de rechtmatige eigenaar bent...dan denk ik van wel. Tenzij het voor jou verboden is om de woning te betreden.

Maar als jij niet de eigenaar (ex huurder is geen eigenaar) bent, dan pleeg je, als je zou kraken een misdrijf. En dan is het antwoord dus...ja dat kan, nee het mag niet.
11 jaar geleden
De vraag is waarom die noodverordening is afgesloten.İs de woning onbewoonbaar / onveilig om in te wonen ? Ben je de eigenaar ,of ben je de ex-huurder van de woning ?Mocht je de daadwerkelijke eigenaar zijn met een afgeloste hypotheek (:-) ) dan staat het je vrij om de woning te gaan bewonen.
Het antwoord is nee,wanneer de woning onbewoonbaar is,en wanneer je geen eigenaar bent.Kraken is strafbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het maar niet doen. Ze hebben niet voor niets uw woning afgesloten. Ik zou in eerste instantie eens bij de gemeente gaan informeren en anders naar de politie om te vragen waarom. Maar ik denk wel dat het misschien is afgesloten ivm kraken.